DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

kouzla‚znamení‚dračí křiky a

Nemoci ve Skyrimu
Stejně tak, jako v předchozích dílech, i ve Skyrimu se můžeme při prozkoumávání světa nakazit nějakou nemocí. Moc jich ale není, zde je seznam nemocí, jejich účinků a to, jak a čím se můžeme nakazit.

Nemoci: 
» Ataxia (Ataxia) 
» Rattles (Kostitřas)
» Witbane (Zhouba mysli) 
» Bone Break Fever (Kostilamná horečka)
» Rockjoint (Pakostnice)
» Hniloba mozku (Brain Rot) 
» Vampirismus (> odkaz na samostatný článek) 
» Lykantropie (> odkaz na samostatný článek)

 


 

Ataxie (Ataxia)
Infikují vás tato zvířata: Kolčaváci, Vraždomilky, Omrzlinový Pavouci
Negativní účinky: kapsářství a páčení zámků je o 25% těžší
Ataxie je podstatě obdoba vztekliny ve Skyrimu. Ataxie útočí na část mozku a tím trpí vaše zlodějské dovednosti. 

image

Rattles (Kostitřas)
Infikuje vás: Chaurus
Negativní účinky: vytrvalost a regenerace se sníží o 50%
Dostat tuto nemoc je peklo, jste v omezen o regeneraci HP a regenaraci vytrvalosti
Raději tedy bojovat se 100 vraždomilkami než s Chaurusem. 

image

Witbane (Zhouba mysli) 
Infikuje vás: Šavlozubá Kočka
Negativní účinky: Regenerace many se sníží o 50%
Není to náhoda že tato kočka tuto nákazu přenáší. Podle jistých údajů je to protože nedokáží využít svoji magii
Trpí celá vaše magie (pokud máte specializaci kouzla, mág) 

image

Bone Break Fever (Kostilamná horečka)
Infikuje vás: Medvěd
Negativní účinky: Celková stamina se sníží o 25 bodů
Toto onemocnění mají v sobě medvědi. Při cestování převážně pěšky je tato nemoc velice otravná
Medvěd vás nikdy nenechá napokoji pokaždé na vás zaútočí (argesivita nezná meze) 

image

Rockjoint (Pakostnice)
Infikuje vás: Vlci a Srkavci
Negativní účinky: dovednost zbraně na blízko se sníží o 25%
Tato nemoc je velmi vzácná, ale občas se s ní lze setkat
Vlci i srkavci vždy útočí ve smečce 

image

Brain Rot (Hniloba mozku)
Infikuje vás: Vranice
Negativní účinky: Celková magie se sníží o 25 %
Tato nemoc napadá váš mozek a způsobuje hnilobu
Ve skutečnosti si to ani nelze představit jak by to probíhalo
Pokud jste mágové tak si představte jak moc by vás handicapovala tato nemoc
Tyto odporné stvoření hledají neustále něco k lásce 

image

Vampirismus
Infikují vás: Upíři
Negativní účinky: celkový zdravotní stav se snižuje o 25 bodů
Když se to pořádně rozroste, tak to není žádná legrace. Nesmíte na sluneční světlo, jinak se hned budete pálit. Mezi společnost nemusíte až tak zapadnout. Není to přímo onemocnění ale spíše prokletí. Musíte sát z lidí krev. Pokud jste opravdový fanoušek upírů tak je toto prokletí pro vás jak dělané. Bohužel naopak vás tato nemoc stále více a více kazí celé dny ve hře Skyrim. 1. Stádium: většinou nic nepocítíte, pouze jenom nějaké nepatrné zvýšení, ale i snížení nějaké té schopnosti
» Odolnost vůči mrazu o 25%
» Slabost na oheň o 25%
» Slabost na Sluneční záření - nejde obnovit - zdraví, magie a vytrvalost se sníží o 15 bodů.
2. Stádium: Později, když se vám nemoc rozroste, tak se začínáte na slunci pálit.
» Odolnost vůči mazu o 50%
» Slabost vůči ohni o 25 %
» Slabost na sluneční záření se se zdravím, magií a vytrvalostí snižuje o 30 bodů a nejde obnovit
3. Stádium: Začínáte být bledý a odporný a nevypadáte duševně zdravě - celkový vhled mluví za vše
» Odolnost vůči mrazu o 75%
» Slabost vůči ohni o 75%
» Slabost na sluneční záření se se zdravím, magií a vytrvalostí snižuje o 45 bodů a nejde obnovit

4. Stádium: Skyrim bude vůči vám nepřátelský
» Odolnost vůči mrazu o 100%
» Slabost vůči ohni o 100%
» Slabost na sluneční záření se se zdravím, magií a vytrvalostí snižuje o 60 bodů a nejde obnovit 

image

Lykantropie
Infikuje vás: kompletní questová linie u Družiníků
Negativní účinky: proměna ve vlkodlaka
Toto se taky nedá srovnávat s nemocí jako spíše s prokletím
Přináši to sebou celou řadu problémů (když se vyspíte, tak je jako kdyby jste nespali = vaše vlkodlačí krev vám nedovoluje pořádně si odpočinout)
Lidé vám neustále budou říkat: „Smrdíš jako mokrý pes“, „To jsou chlupy co ti roste z uší?“ apod.
Lykantopie je pro někoho velké muka. Ale stačí splnit quest u Družníků a zase se z toho prokletí vyléčíte. 
image


Léčba nemocí:
Jak vyléčit nemoci:
 všechny normální nemoci lze vyléčit ve svatyních, kde si vyberete vždy jeden oltář, který si aktivujete.
Vampirismus lze vyléčit pouze přeměnou na vlkodlaka a nebo pomocí speciálního nápoje. (Když se zeptáte hostinských tak vás doporučí k nějakému chlápkovi co se zabývá Vampirismem a ten vás vyléčí - spustí se nový úkol). Lykantropii lze pouze vyléčit questem u družníků

 

 

Dračí křiky - Dragon shouts - Dračí Zdi

Dračí křiky (Řevy, často jako Thu'um) jsou určité fráze dračího jazyka, které mají velikou sílu. Ne každý se ale může dračí jazyk naučit. Umí ho jen draci a velmi málo lidí, mezi nimi tzv. Drakorození (Dragonborn, Dovakhiin) jako vy - hlavní postava hry. Celkově se můžete naučit 20 řevů a každý z nich se skládá celkem ze tří slov.

Když zabijete draka, absorbujete jeho duši. Tu potřebujete pro odemknutí každého slova řevu. Slova se naučíte u Zdí pokřiků, které naleznete rozseté po celé provincii. Naučené řevy se zobrazí mezi ostatními kouzly v kategorii Řevy.

U některých řevů, které se budete učit v průběhu hlavní linie, nebude třeba dračích duší, protože duši absorbujete přímo z člověka, který vás daný pokřik naučí.

Když používáte dračí křiky ve městech nebo vesnicích, může vás zastavit stráž a požádat vás, abyste přestal. Taktéž ale můžete potkat kurýra, který vám předá dopis se jménem "Dopis od přítele", který vám dá quest vedoucí ke Zdi pokřiků. Nový dopis dostanete až po splnění předešlého questu. Můžete se také zeptat na lokaci zdí Arngeira u Šedovousých na hoře Vyšný Hrothgar (High Hrothgar).

image

Achievementy při sbírání dračích duší a křiků:

imageDragon Soul - Dračí duše - 10 bodů
Absorbuj dračí duši


imageDragon Hunter - Lovec draků - 20 bodů
Absorbuj 20 dračích duší


imageWords of Power - Slova síly - 10 bodů
Nauč se všechny 3 slova jednoho pokřiku


image

Thu'um Master - 40 bodů
Nauč se 20 pokřiků


 

Lokace zdí pokřiků dle oficiální Skyrim příručky (názvy jsou v angličtině):

| Název
» slovo / překlad / lokace Zdi / čas obnovení

| pozn. "dračí naleziště"  - místo na mapě označené image

Animal Allegiance - Oddanost zvířat (tímto povoláte divokou zvěř, aby bojovala na vaší straně)
» Raan / zvíře / ruina Angarvunde / 50
» Mir / věrnost / dračí naleziště Ancient's Ascent /60
» Tah / stádo / u ruiny Ysgramor's Tomb / 70

Aura Whisper - Aura šepotu (podobný efekt jako kouzlo detekce života)
» Laas / život / dračí naleziště Northwind Summit / 30
» Yah / hledat / ruina Valthume / 40
» Nir / lov / ruina Volunruud / 50


Become Ethereal - Přízračná podoba (na okamžik se stanete nezranitelným, ale stejně tak vy nemůžete nikoho zranit)
» Feim / slábnout / ruina Ironbind Barrow / 20
» Zii / duch / ruina Lost Valley Redoubt / 30
» Gron / spoutat / ruina Ustengrav / 40


Call Dragon - Přivolat draka (přivolá na pomoc draka Odahviiga)
- všechna slova jsou naučena na High Hrothgaru najednou
» Od / sníh /  5
» Ah / lovec / 5
» Viing / křídla / 300


Call of Valor - Volání udatnosti (vyvolá bojovníka z Sovngarde, který bude bojovat po vašem boku)
- všechna slova jsou naučena na Sovngarde najednou
» Hun / hrdina / 180
» Kaal / šampión / 180
» Zoor / legenda / 180


Clear Skies - Čistá nebesa (odstraní mlhu - a překážky pro vstup na Jícen světa)
- všechna slova jsou naučena na High Hrothgaru najednou
» Lok / obloha / 5
» Vah / jaro / 10
» Koor / léto / 15


Disarm - Odzbrojení (odhodí protivníkovu zbraň nebo štít)
» Zun / zbraň / dračí naleziště Eldersblood Peak / 30
» Haal / ruce  / ruina Snow Veil Sanctum / 35
» Viik / porážka / ruina Silverdrift Lair / 40


Dismay - Zděšení (protivník začne ze strachu utíkat)
» Faas / strach / dračí naleziště Lost Tongue Overlook / 40
» Ru / běh / ruina Shalidor's Maze / 45
» Maar / teror / zřícenina Dead Crone Rock / 50


Dragonrend - Drakobijný řev (použitím Thu'umu shodíte draka na zem - použito v hlavním úkolu)
- všechna slova jsou naučena na High Hrothgaru najednou
» Joor / smrtelník / 10
» Zah / konečný / 12
» Frul / dočasný / 15


Elemental Fury - Elementární zuřivost (rychlejší údery zbraní)
» Su / vzduch / dračí naleziště Dragontooth Crater / 30
» Grah / útok / ruina Shriekwind Bastion / 40
» Dun / milost / před sochou Meridie / 50


Fire Breath - Ohnivý dech (chrlí oheň - destrukce)
» Yol / oheň / vrcholek hory Throat of the World (Jícen světa) / 30
» Toor / peklo  / jeskyně Sunderstone Gorge / 50
» Shul / slunce / ruina Dustman's Cairn / 100


Frost Breath - Mrazivý dech (mráz - destrukce)
» Fo / mráz / dračí naleziště Skyborn Altar / 30
» Krah / zima / dračí naleziště Bonestrewn Crest / 50
» Diin / zmrazit / ruina Folgunthur / 100


Ice Form - Mrazivý dech (Thu'um zmrazí nepřátele na kostky ledu)
» IIiz / led / ruina Saarthal / 60
» Slen / tělo / dračí naleziště Mount Anthor / 90
» Nus / socha / ruina Frostmere Crypt / 120


Kyne's Peace - Kynin mír (zažene divokou zvěř tak, že na vás nebude útočit)
» Kaan / Kyne / ruina Ragnvald / 40
» Drem / mír / ruina Shroud Hearth Barrow / 50
» Ov / víra / ruina Rannveig's Fast / 60


Marked for Death - Znamení smrti (oslabí útočníka a poškodí jeho zbroj)
» Krii / zabít / dračí naleziště Autumnwatch Tower / 20
» Lun / pijavice / jeskyně Forsaken Cave / 30
» Aus / trpět / Dark Brotherhood Sanctuary - to první / 40


Slow Time - Zpomalení času (zpomalí čas)
» Tiid / čas / ruina Labyrinthian / 30
» Klo / písek / ruina Hag's End / 45
» Ul / věčnost / ruina Korvanjund  / 60


Storm Call - Přivolání bouře (po zvolání do nebe přižene ničící blesky, které zabijí vaše nepřátele)
» Strun / bouře / ruina Forelhost Stronghold / 300
» Bah / hněv / ruina High Gate Ruins / 480
» Qo / světlo / ruina Skuldafn Temple / 600


Throw Voice - Vrhání Hlasu (zvolání odnikud a ti, jenž ho uslyší, se za ním vydají - vhodné pro odlákání pozornosti)
- všechna slova jsou naučena na Sharepointu (dračí naleziště) najednou
» Zul / hlas / 30
» Mey / hlupák / 15
» Gut / dálka / 5


Unrelenting Force - Neutuchajicí síla (odsune všechny nebo všechno, co vám stojí v cestě)
» Fus / síla / ruina Bleak Falls Barrow / 15
» Ro / balanc / High Hrothgar (během questu The Way of the Voice) / 20
» Dah / strčit / High Hrothgar (během questu The Horn of Jurgen Windcaller) / 45


Whirlwind Sprint - Bleskový úprk (postrčí vás velkou rychlostí vpřed)
» Wuld / vichřice / High Hrothgar (během The Way of the Voice) / 20
» Nah / vztek / ruina Dead Men's Respite / 25
» Kest / zmatek / na kopci u ruiny Volskygge / 35

 

Kouzla
Magie je jeden ze směrů, kterými se můžeme ve Skyrimu vydat. Magie nabízí kouzla z pěti základních škol podle zaměření (proměny, obnova, vyvolávání, iluze a ničení) a u všech platí, že jsou rozděleny na různé úrovně.

» Škola proměn se zaměřuje na manipulaci s fyzickým světem a jeho přirozenými vlastnostmi. Tato dovednost ulehčí sesílání magických ochran a kouzel, jako je vodní dech či paralýza.

» 
Škola obnovy se zaměřuje na ovládnutí životních sil. Tato dovednost ulehčí sesílání magických štítů a kouzel, jako je léčení či odvracení nemrtvých.

» 
Škola vyvolávání se zabývá oživováním mrtvých a přivoláváním nejrůznějších tvorů ze Zapomnění. Tato dovednost umožní nejen sesílání těchto kouzel, ale i uvěznění duší a svazování vyvolaných předmětů.

» 
Škola iluzí se zabývá ovlivňováním mysli nepřítele. Tato dovednost ulehčí sesílání kouzel, jako je strach, utišení či neviditelnost.

»
 Škola ničení se zabývá spoutáním energie ohně, mrazu a blesků. Tato dovednost ulehčí sesílání kouzel, jako je ohnivá koule, ledový hrot či blesk.


Stejně jako u ostatních dovedností je možno se stát (podle levelu dovednosti):
• novic (0)
• učedník (25) 
• adept (50)
• expert (75)
• mistr (100)


» Jednotlivá kouzla se naučíme přečtením příslušné "knihy kouzla", které se dají koupit u obchodníku nebo najit v dungeonech. Krom knih, které nás kouzlo naučí, jsou i knihy navyšující dovednost:
Proměny -Dýchání ve vodě, Realita a jiné lži, Měsíc Lorchan, Sithis, , Nibenova dcera

Obnova - Rok 2920 Deštivec kniha čtvrtá, Exodus, Tajemství princezny Talary2, Rasová fylogeneze, Protisměr

Vyvolávání - Rok 2920 Mrazivec kniha desátá, Rok 2920 Krbec kniha devátá, Prahové mosty, Brány zapomění, Cesta válečníka

Iluze - Rok 2920 Úsvitník kniha druhá, Než přišel věk lidí, incident v Nekromu, Tajemství princezny Talary 4, Soud nad studiem temných umění

Ničení - Hypotetická proradnost, Hrůza z hradu XYR, Tajemství princezny Talary 3, Odpověd na Berův proslov, Umění válečné magie

Knihy, ze kterých je možno se samotná kouzla naučit (Spell Tomes, nebo Knihy kouzel) vypadají takto:
(proměny - obnova - vyvolávání - iluze - ničení)

image
Kouzla jsou silná podle toho, jak silní jsme my sami, takže hodnoty jsou individuální, proto v popisu u kouzla jsou ty X místo čísel. Kouzla jsou rozděleny do skupin (novic, učedník,..) a podle toho jsou také silná. Některé kouzla (nebo jejich vylepšení) je možno používat až po dosažění nějakého perku
U každé školy magie je jedno mistrovské kouzlo, které se je možno naučit pouze z questu zadaného na Ledohradské Univerzitě po dosažení 90 levelu dané školy magie (v seznamu jsou vždy na posledním místě).
» Za každým kouzlem je v závorce uvedeno číslo, podle nějž si na konci článku můžete najít, jak vypadá.


PROMĚNY 
Dubová kůže – Vylepší vaši hodnotu zbroje o X bodů na X sekund 
(01)

Dýchání pod vodou – Umožňuje dýchání pod vodou po dobu X sekund 
(01)

Ebenitová kůže – Vylepší hodnotu zbroje sesílatele o X bodů na dobu X sekund 
(01)

Hromadné ochromení – Všechny cíle v oblasti, které neodolají kouzlu budou paralyzovány na dobu X sekund 
(02)

Kamenná kůže – Vylepší hodnotu zbroje sesílatele o X bodů na dobu X sekund 
(01)

Mágova lucerna – Vytvoří kouli světla, která svítí po dobu X sekund a zůstává na místě, které zasáhla 
(03)

Najdi nemrtvé – Dokážete skrz zdi vidět nemrtvé 
(04)

Ochromení – Cíle, které nemají dostatečnou odolnost, jsou paralyzovány po dobu X sekund 
(02)

Rovnováha – Přemění X bodů zdraví v manu za sekundu. Sesílatel může na účinek tohoto kouzla zemřít 
(05)

Rozpoznat život – Umožňuje vidět stvoření v blízkosti s vyjimkou nemrtvých, mechanickych bytostí a daeder skrz zdi 
(04)

Světlo svíce – Vytvoří vznášející se zdroj světla na dobu X sekund 
(03)

Telekineze – Umožňuje přitáhnout vzdálený předmět. Tento předmět můžeš vzít do svého inventáře nebo jej můžeš hodit 
(06)

Transmutace – Promění jeden kus nezpracované železné rudy na stříbrnou, nebo kus stříbrné rudy na zlatou 
(01)

Železná kůže – Vylepší hodnotu zbroje sesílatele o X bodů na dobu X sekund 
(01)

Dračí kůže – Sesílatel ignoruje X % veškerého fyzického zranění po dobu X sekund 
(01)


OBNOVA
Hojivý dotek – Obnovuje cíli X bodů zdraví za sekundu. Nefunguje na nemrtvé, atronachy a stroje 
(10)

Léčení – Lečí sesílatele kouzla rychlostí X bodů zdraví za sekundu 
(10)

Léčit ostatní – Obnovuje cíli X bodů zdraví. Nefunguje na nemrtvé, atronachy a stroje 
(10)

Neoblomná ochrana – zvýší kvalitu zbroje o X bodů a absorbuje až X bodů poškození kouzly nebo účinky kouzel 
(08)

Nižší ochrana – Zvyšuje kvalitu zbroje o X a ruší až X zranění kouzlem nebo učinky kouzel 
(08)

Ochraný kruh – Nemrtví do úrovně 20, kteří vstoupí do kruhu, se dají na útěk 
(07)

Ochranný kruh - Nemrtví do úrovně 20, kteří vstoupí do kruhu, se dají na útěk. Sesílatel bude vyléčen za 20 bodů zdraví za každou sekundu v oblasti účinku kouzla 
(10)

Odehnání nemrtvých – Všichni nemrtví v dosahu kouzla do úrovně 16 se dají na útěk na dobu X sekund 
(07)

Odehnání nižších nemrtvých - Všichni nemrtví v dosahu kouzla do úrovně 8 se dají na útěk na dobu X sekund 
(07)

Odvrácení nemrtvých – Nemrtví do úrovně 13 se dají na útěk na dobu X sekund. 
(07)

Odvrácení nižších nemrtvých - Nemrtví do úrovně 6 se dají na útěk na dobu X sekund 
(07)

Odvrácení vyšších nemrtvých - Nemrtví do úrovně 21 se dají na útěk na dobu X sekund 
(07)

Rychlé léčení – Obnoví sesílateli X bodů zdraví. 
(10)

Větší ochrana – Zvýší kvalitu zbroje o X bodů a absorbuje až X bodů poškození kouzly 
(08)

Zavření ran – Obnoví sesílateli X bodů zdraví 
(10)

Účinnější léčení – Obnoví všem okolo sesílatele X bodů zdraví 
(10)

Zhouba nemrtvych – Zapálí nemrtvé do úrovně 45 a budou utíkat po dobu X sekund 
(07)


VYVOLÁVÁNÍ
Bouřný vazal – Natrvalo vyvolá bouřného atronacha 
(16)

Děsivá zombie - Oživí velice mocné mrtvé tělo, které bude bojovat na tvé straně po dobu X sekund 
(17)

Mrazivý vazal - Natrvalo vyvolá ledového atronacha 
(16)

Mrtvý vazal – Natrvalo oživí mrtvé tělo, které bude bojovat na tvé straně (pouze lidské mrtvoly) 
(17)

Navrácenec – Oživí mocné mrtvé tělo, které bude bojovat na tvé straně po dobu X sekund 
(17)

Ohnivý plivník – Přivolá ohnivého raráška, který se vrhne do boje a vybouchne 
(16)

Ohnivý vazal (odměna za úkol „rituál vyvolání“) - Natrvalo vyvolá ohnivého atronacha 
(16)

Ovládání deadry – Ovládneš mocná vyvolaná a oživená stvoření 
(18)

Přízračný šíp – Vystřelí na cíl přízračný šíp, který způsobí, že cíl zavrávorá a utrpí 30 bodů poškození 
(16)

Rozpohybování mrtvol - Oživí mocnější mrtvé tělo, které bude bojovat na tvé straně na X sekund 
(17)

Uvěznění duše – Zemře-li cíl do X sekund, jeho duše naplní kámen duší 
(18)

Vyvolat bouřného astronacha - Na místě, které sesílatel určí se objeví bouřný astronach. Zmizí po X sekundách 
(16)

Vyvolat ledového astronacha - Na místě, které sesílatel určí se objeví ledový astronach. Zmizí po X sekundách 
(16)

Vyvolat ohnivého astronacha - Na místě, které sesílatel určí se objeví ohnivý astronach. Zmizí po X sekundách 
(16)

Vyvolat plivníka – Vyvolá pomocníka na dobu X sekund na místě, na které sesílatel ukazuje 
(16)

Vyvolání Arnielova stínu – Vyvolá stín Arniela Ganea na dobu X sekund na místě, na které sesílatel ukazuje 
(16)

Vyvolání dremorického pána – Na X sekund přivolá dremorického pána 
(16)

Vyvolání zombie – Slabě oživí mrtvé tělo, které bude bojovat na tvé straně po dobu X sekund 
(17)

Vázaná bojová sekera - Vytvoří kouzelnou válečnou sekeru na dobu X sekund. Sekera zmizí, pokud ji schováš 
(19)

Vázaný luk - Vytvoří kouzelný luk na dobu X sekund. Luk zmizí, pokud jej schováš 
(19)

Vázaný meč - Vytvoří kouzelný meč na dobu X sekund. Meč zmizí, pokud jej schováš 
(19)

Zapudit deadru – Slabší vyvolané deadry budou vrženy do Zapomnění 
(18)

Zapuzení deadry – Mocné vyvolané deadry budou odeslány zpátky do Zapomnění 
(18)

Vyvolání nespoutané dremory – vyvolá nespoutanou dremoru na dobu 999 sekund 
(16)


ILUZE
Chlácholení – Nestvůry a lidé do úrovně 20 nebudou bojovat po dobu X sekund 
(12)

Harmonie - Nestvůry a lidé v blízkosti do úrovně 25 nebudou bojovat po dobu X sekund 
(12)

Histerie - Nestvůry a lidé do úrovně 25 budou po dobu X sekund utíkat z boje 
(05)

Jasnozření – Ukáže cestu k aktuálnímu úkolu 
(09)

Neviditelnost – Sesílatel bude neviditelný na dobu X sekund. Použitím předmětu nebo zaútočení účinek kouzla zruší 
(11)

Odvaha – Cíl kouzla nebude po dobu X sekund utíkat z boje a mírně se mu zvýší zdraví a výdrž 
(12)

Paseka – Nestvůry a lidé do úrovně 25 budou utočit na libovolný cíl v blízkosti po dobu X sekund 
(05)

Strach - Nestvůry a lidé do úrovně 9 budou po dobu X sekund utíkat z boje 
(05)

Usebrání – Cíl nezběhne z boje po dobu 60 sekund a zvýší se mu zdraví a výdrž 
(12)

Utlumení – Budeš se pohybovat tišji po dobu X sekund 
(09)

Volání do zbraně – Cílům se na X minut vylepší bojové dovednosti, zdraví a výdrž 
(12)

Zběsilost - Nestvůry a lidé do úrovně 14 budou útočit na libovolný cíl v blízkosti po dobu X sekund 
(05)

Zklidnění - Nestvůry a lidé do úrovně 9 nebudou bojovat po dobu X sekund 
(12)

Zuřivost - Nestvůry a lidé do úrovně 6 budou útočit na libovolný cíl v blízkosti po dobu X sekund 
(05)

Úprk - Nestvůry a lidé do úrovně 20 budou po dobu X sekund utíkat z boje 
(05)

Vidiny desáteho oka – Uvidíš, co jiný nevidí 
(12)


NIČENÍ
Jsou tři typy kouzel: bleskové, ledové, ohnivé
Bleskové vám vysává hodně magicky, ale vysává nepřátelům život i manu
Ledové vám vysává středně magicky, ale vysává nepřátelům život i staminu
Ohnivé vám vysává nejvíce magicky, zato vysává nejvíce života


Arnielino proudění - Způsobí cíli popálení X bodů za sekundu a dodatečné zranění hořením 
(13)

Blesk - Způsobí poškození bleskem za X bodů zdraví a sníží cíli manu o polovinu této hodnoty 
(14)

Blesková runa - Po seslání na plochu v blízkosti vybuchne a způsobí X bodů bleskového poškození 
(14)

Bleskový plášť – Okolní nepřátelé budou po dobu X sekund bičování blesky - X bodů zranění 
(14)

Bouře - Způsobuje X bodů poškození mrazem po dobu X sekund a snižuje výdrž 
(15)

Bouře – Způsobí cíli X bodů bleskového poškození zdraví a poloviční množství poškození many 
(14)

Jiskření - Způsobí bleskové poškození, které ubere X bodů zdraví a many za sekundu 
(14)

Kulový blesk - Způsobí bleskové poškození, které ubere X bodů zdraví a o polovinu této hodnoty sníží manu 
(14)

Ledová bouře - Mrazivá vichřice, která způsobuje zranění mrazem za X bodů a snižuje výdrž o stejnou hodnotu 
(15)

Ledová runa - Po seslání na plochu v blízkosti vybuchne a způsobí X bodů poškození mrazem, když se přiblíží nepřítel 
(15)

Ledový hrot - Ledový hrot,který způsobí X bodů poškození mrazem,a to jak zdraví, tak výdrži 
(15)

Ledový oštěp - Ledový oštěp, který způsobí X bodů poškození mrazem, a to jak zdraví, tak výdrži 
(15)

Mrazivý plášť - Okolní nepřátele budou po dobu X sekund zraňováni mrazem za X zdraví za sekundu a snižuje se jim výdrž o polovinu této hodnoty 
(15)

Ohnivá koule - Ohnivý výbuch, který způsobí X bodů poškození v okruhu X metrů.Zapálené cíle dostávají dodatečné zranění 
(13)

Ohnivá runa - Po seslání na plochu v blízkosti vybuchne a způsobí X bodů ohnivého poškození, když se přiblíží nepřítel 
(13)

Ohnivá střela - Ohnivý zášleh, který způsobí X bodů poškození a dodatečné zranění hořením 
(13)

Omrzliny - Vytvoří mrazivý závan, který způsobí X bodů poškození zdravý a výdrži 
(15)

Plamenný plášť - Okolní nepřátelé budou po dobu X sekund zraňováni ohněm za X zdraví za sekundu. Hořící cíle utrpí další zranění 
(13)

Plameny - Ohnivý zášleh, který způsobí 8 bodů poškození za sekundu. Zapáleným cílům působí dodatečné zranění 
(13)

Sežehnutí - Způsobí ohnivý výbuch, který způsobí X bodů zranění.Zapálené cíle utrpí dodatečné zranění 
(13)

Stěna blesků - Při seslání na zem vytvoří zeď blesků, která způsobí X bodů bleskového poškození za sekundu 
(14)

Stěna mrazu - Při seslání na zem vytvoří ledovou zeď, která způsobí X bodů poškození mrazem za sekundu
(15)

Stěna plamenů - Při seslání na zem vytvoří ohnivou zeď, která způsobí X bodů ohnivého poškození za sekundu 
(13)

Řetězový blesk – Blesk zraňuje za X bodů zdraví a snižuje manu o polovinu této hodnoty, pak přeskočí na další cíl 
(14)

Ohnivá bouře - Způsobí ohnivý výbuch, který má epicentrum u sesílatele a způsobí X bodů poškození. Cíle nejblíže sesílateli dostanu největší poškození 
(13)


OSTATNÍ
Upíří vysátí - Vysaje X bodů zdraví cíle za sekundu. 
(20)


OBRÁZKY KOUZEL
image image image image image
1 2 3 4 5
image image image image image
6 7 8 9 10
image image image image image
11 12 13 14 15
image image image image image
16 17 18 19 20


PERKY:

image image image image image

 

Znamení ve Skyrimu
image

Ve Skyrimu je celkem 13 znamení a od Morrowindu, či Oblivionu se výrazně liší.

1. Válečník
- Každý hráč s aktivovaným znamením válečníka zrychluje zlepšování válečnických skillů o 20%

Válečnícké dovednosti jsou:
- Kovářství, jednoruční zbraně, obouruční zbraně, těžká zbroj, zacházení s lukem a krytí.

2. Mág
- Pokud má hráč aktivované znamení mága tak všechny dovednosti magické povahy se zlepšujou o 20% rychleji

Magické dovednosti jsou:
- Očarování, obnova, ničení, iluze, proměny a vyvolávaní.

3. Zloděj 
- Magická moc zlodějského kamenu umožnuje hráči zlepšovat zlodějské dovednosti o 20% rychleji

Dovednosti zloděje jsou:
- Plížení, vybírání z kapes, alchymie, přesvědčování, lehké brnění a odemykání zámků.

4
. Pán
- Hráč získává 25% odolnost vůči magii spolu s bonusem 50 bodů k brnění.

5. Dáma
- Díky tomuto znamení se hráči obnovuje výdrž a zdraví o 20% rychleji.

6. Milenka
- Zlepšování všech dovedností je o 15% rychlejší.

7. Vznešený oř
- Nosnost ze zvýší o 100 a už vás nadále nezatěžuje zbroj.

8. Učedník
- Mana se obnovuje hráči o 100% rychleji avšak hráč získává zranitelnost na magii také 100%.

9. Atronach
- hráč získává 50 bodů many navíc, 50% absorbování kouzel a regenerace many je snížena o 50%

10. Stín
- Hráč získává schopnost se zneviditelnit na 60 sekund jednou za den.

11. Had
- Dokážete paralyzovat nepřítele na dobu 5 sekund poškodit zdraví o 25 bodů.

12. Rituál
- Poskytuje schopnost oživit všechny mrtvé okolo vás jednou denně

13. Věž
- Získáváte schopnost která otevře jakýkoliv zámek na úrovni expert nebo nižší. Lze použít jednou za den.

Moje rady od srdce:

Rada pro nosnost. 
- Jestliže trpíte neustálým nedostatkem úložného prostoru ve vašem magickém baťůžku tak je dobrá volba zvolit si znamení Oře a vytrénovat dovednost vybírání z kapes k tomu abyste mohli si zakoupit perk kapsy navíc který také zvyšuje nosnost o 100 bodů. Jestliže to uděláte tak budete mít 500 bodů nosnosti.

Rada pro Odolnost vůči zraněním.
- Jestli chcete hrát za warriora v těžké plátované zbroji s vysokými odolnostmi tak je dobrá volba bretonec u kterého získáte 25% odolnost na magii. Dáte si znamení pána kde dostanete dalších 25% odolnosti na magii a taky 50 bodů do zbroje což se hodí. vytrénujete si magickou školu proměň a zakoupíte 2 perky. První pekr lze ještě 2x vylepšit a po vylepšení získáváte dalších neuvěřitelných 30% odolnosti vůči magii když to zkombinujete s druhým perkem Atronach tak získáváte 30% absorb kouzel a následnou manu z toho což se hodí. Když to zhrnu tak budete ke konci mít těžkou zbroj + štít, 80% odolnost na magii a 30% absorb kouzel. Popřípadě si můžete zakoupit perk v dovednosti krytí štítem, který způsobí že když se budete krýt štítem tak jakékoliv mrazivé, elektrické a ohnivé požkození bude sníženo o 50% takže tank jak vyšitý. 

image 
( mapa lze zvětšit )


Po aktivaci prvního kamene získáte achievement: Požehnání
image
Po nalezení všech 13 kamenů získáte achievement: Menhiry
image